//

שאלנו דמויות בולטות בשוק ההון המקומי מהו הסקטור שלדעתם יבלוט ב-2023 וכיאה לערוץ שעושה כבוד גם למניות קטנות,איזו מניית יתר הם לוקחים איתם לשנת 2023 ומדוע?

תוצאות הסקר לפניכם:

1.שלומי ארדן,שותף בקרן הגידור ארביטרז

סקטור-התחדשות עירונית.

✅מניה מרשימת היתר: אבגד.

נימוק:מכיוון שבהתחדשות עירונית אין צורך לרכוש קרקע יקרה שנים מראש הפגיעה מעליית הריבית נמוכה בעוד הרווח מעליית מחירי הדיור בשנתיים האחרונות יורדת לשורה התחתונה. אנו מזהים כמה חברות מעניינות בתחום אך מבחינת תמחור אב-גד היא במקום הראשון. בשנה האחרונה צבר הפרויקטים של אב-גד הוכפל הרווח הגולמי הצפוי כבר מגיע ל-1.5 מיליארד ש”ח. ב-2023 צפויים להיכנס לביצוע 10 פרויקטים כולל הפרויקט בשער העיר ברבעון 3 עם 530 יח”ד ורווח גולמי גבוה משווי השוק. לדעתנו זו תהיה השנה בה שתביא את אב-גד לליגה של הגדולות.

2.שי אגוזי,משקיע נוסטרו

סקטור-חברות ה-IT. 

לדעתי שוק ה-IT עתיד לצמוח גם בשנה הבאה כאשר היתרון לגודל ממשיך לשחק תפקיד, הן מבחינה תפעולית והן מבחינת הקונסולידציה הבלתי נגמרת בענף. 

החברות הגדולות (מטריקס, וואן, מלם, אמת ועוד) ימשיכו לקחת נתח שוק לחברות הקטנות, והחברות הקטנות שכן יצמחו וירוויחו, יירכשו בשנים הקרובות ע״י אחת הגורילות. 

✅מניה מרשימת היתר- אברא.

מנכ״ל מוכשר מאוד עם גישה בלתי נגמרת להון (לפחות בינתיים) ואסטרטגיית רכישות אגרסיבית ומובנית.

גם אם שנת 2023 תהיה שנה מעט פחות טובה בשל צימצומים בחברות, עדיין גרף הצמיחה באברא עתיד להיות משמעותי ביותר.

3.עינב כהן,מנכ״ל ישראל בורסה

סקטור-טכנולוגיה.

✅מניה מרשימת היתר:האב סקיורטי.

נימוק: בחירת השנה שלי היא מנייה שעשתה שנה גדולה גם בשנה של מפולת כזו- מניית האב סקיוריטי.

נכון,מניית האב צפויה להימחק מהמסחר בישראל ולעבור להיסחר רק בנסדק כבר בינואר-פברואר,אבל היות והיא עדיין פה- קיבלתי אישור ‘מיוחד’ לתת אותה.

התחלתי לסקר את האב הרבה לפני החלטת המיזוג לספאק,הבנתי שיש פה משהו שנופל בין הכסאות.

שוק ההון הישראלי הסקפטי,ששונא ‘סיפורי סנדרלות’,לא נתן לה סיכוי ולא הרחיב דעת לבדוק אותה.

החברה קיבלה רק סיקורים שליליים בכלי התקשורת הישראלי אבל המשקיעים בנייר חייכו השנה ובגדול עם עלייה של 85 אחוז.

בחודש הבא,החברה צפויה להתמזג לספאק,לפי שווי שוק של 1.3 מיליארד דולר.

שווי,שנכון לכרגע מנותק מהשווי בישראל.

אבל מקרה דומה כבר חוויתי עם מניית ארקו.שהודיע על מיזוג לספאק לפי שווי של פי 4 מהמחיר שהיתה בארץ והשוק לא נתן לה את התמחור עד הרגע האחרון והיא אכן השלימה את כל העלייה בנסדק ואף יותר מכך למשקיעים המאמינים.

הצפי שנתנה החברה לשנת 2022 כולה היה מאד יומרני וזכה לקיתונות של לעג מהתקשורת הישראלית.

אבל החברה עברה את כל הדרישות המחמירות של הsec למיזוג הזה ונראה שיעדיה השאפתניים כן ברי השגה ואף מעבר לכך עם תחזית חזקה לשנתיים הבאות חוזה על סך של 500 מיליון דולר מכירות שהתקשורת הישראלית מתעלמת ממנו כאילו איננו קיים.

בהנחה,שהתחזית לשנה כולה תתממש,צפי מכפיל המכירות של האב סיקיוריטי אינו שונה מהמכפילים של חברות הסייבר בארהב.

נכון,האב עדיין אינה חברת סייבר ‘קלאסית’, ורוב הכנסותיה הנן משירותים לסייבר,אך על פי מצגת החברה זה צפוי להשתנות מהותית בשנים הקרובות.

לסיכום,בסוף בשוק ההון הכל זה יחס של סיכון-סיכוי.

נכון לכרגע,האב נסחרת לפי 2 דולר למנייה,מדובר בחברה עם הכנסות נאות,חוזה גדול בפתח,ועם פוטנציאל השבחה של מוצר סייבר מוביל עולמי (על פי פרסום החברה) שעומד לפני פריצה.

כך שאני חושב שיחס סיכון סיכוי הנו ראוי.

4.שחר חן,קרן הגידור פלקון קפיטל

סקטור-מתכת.

✅מניה מרשימת היתר:חדאסף.

הסקטור שיבלוט להערכתנו בשנת 2023-2024 הוא המתכות, וזאת משתי סיבות: האחת, במקרה של טעות במדיניות הפד וכניסה של הכלכלה למצב של סטגפלציה, המניות שיש להן זיקה לחומרי גלם צפויות להוות חוף מבטחים כמעט יחיד כהגנה. סטגפלציה היא סביבה מאקרו כלכלית שיכולה להיות ממושכת עד כאב, ושלילית עבור רוב הנכסים. הסיבה השניה בגללה המתכות עשויות לחוות עדנה מסויימת היא סין. סין סיימה את מדיניות האפס קוביד שלה בניסיון לכסות על מצבה העגום של הכלכלה. כעת, ברגע שהכלכלה חוזרת לעצמה, הסיכוי שתהיה מדיניות פיסקאלית מרחיבה יביא את הביקוש למתכות לטפס בחדות אחרי שהיה רדום חודשים ארוכים. רואים כבר את הביטוי לכך במניות כמו Vale הברזילאית, Rio Tinto ודומותיהן. לאור זאת אנחנו חיוביים על תעשיית המתכות. 

אך כשמדובר בישראל, יש גורם משפיע נוסף שיש להתבונן עליו והוא הביקוש לנדל״ן, שסביר שייתחדש רק במחצית השניה של 2023, לאחר התייצבות הריבית המוניטרית בטווח השומר על יעד אינפלציה של 2%-3%. בשילוב הגורמים, חברות ממגזר המתכות, בראשן – סקופּ, חד אסף, וגאון עשויות לגדול בהכנסות ובשיעורי הרווחיות. 

לצד המתכות, במידה והמדיניות של OPEC תוסיף להיות מדיניות מגבילה והנפט ישמור על סביבת מחירים שגבוהה מ70 דולרים, יחד עם הפחם שנסחר סביב 380 דולר לטון, נראה תוסיף האצה בפרוייקטים של אנרגיה חלופית עם ניצולת גבוהה יותר במחירים זולים יותר. בשל כך, אנחנו חיוביים על האורניום. לראיה, יפן השיבה לפעילות 33 כורים גרעיניים כדי להתמודד עם מחירי הגז הגבוהים, צרפת צומחת במספר הכורים הפועלים בשטחה ואף מצריים בשיתוף פעולה קוריאני ורוסי בונה תחנת כוח גרעינית ראשונה. בשל כך, אנחנו חיוביים על האורניום וחשופים אליו דרך KAZATOMPROM, חברת כריית האורניום הלאומית של קזחסטן.

5.נועם מדר,מתכנן פיננסי ומרצה לשוק ההון:

סקטור-שבבים.

לדעתי סקטור השבבים אמנם חטף חזק השנה ובצדק, אך מדובר על מוצר בביקוש קשיח שמהותי לחיים כמו נדל”ן ואנרגיה. נשלב זאת עם חברות איכותיות שהגיעו למחירים סבירים וחלקן זולות מאוד ונניח שהשווקים יצאו מהמיתון בחצי השני של 2023 ונראה את הסקטור חוזר לתנופה.

✅מניה מרשימת היתר:קווליטאו.

נימוק:קווליטאו חברה ותיקה בתעשיית השבבים השראלית שקמה בשנת 93 והונפקה עוד בינואר 2000. כיום לאחר שמניית החברה חטפה חטפה מכה במחיר המניה כמו מרבית תעשיית השבבים בשנת 2022 היא מוערכת לפי שווי שוק של 138 מיליון שח – שווי שוק קטן בהחלט גם בסטנדרטים של הביצה המקומית. 

החברה מפתחת ומייצרת ציוד שמשמש לבדיקת שבבים ורכיבים טבעיים מהתעשייה ושיבושים בביצועיהם בעקבות בלאי ופגיעה פיזיקלית במוצרים. באמצעות בדיקות אלו ניתן לוודא את איכותן ואמינותן של הרכיבים המיוצרים.  חשוב להבין, קווליטאו לא מייצרת שבבים, לא מייצאת או מפתחת ובפועל אין לה נגיעה בפיתוח הצ’יפ עצמו, היא מייצרת את מכשיר הבדיקה(התנור) , את התוכנה שרצה על המכשיר  וכן יודעת לשלב ולנתר את פעילות הבדיקה עצמה למוצרים. מוצרי החברה נקראים “מירה” ו”אינפיניטי”. בעקבות העלייה בדרישה יש צורך רב בשירות שהחברה מספקת והתמיכה שלה למהלך הבדיקות שיכולות להמשך שבועות.

לחברה יש פעילות בארץ ובאמצעות חברות בנות בארה”ב, גרמניה ויפן.

החברה מתמידה בפעילויות הפיתוח שלה ועל אף היותה ותיקה לא נראית עייפות חומר בהנהלת החברה והרצון להמשיך לצמוח ולפרוץ תקרות זכוכית.

תמונת ההכנסות היא אדירה כאשר ב 2021 עמדו על 29 מיליון דולר כאשר מדובר על 90 מ שח בשער תחילת השנה ומה שהיווה כמעט 30% יותר מהמכירות ב 2020. אבל ההכנסות הגבוהות זו נקודה אחת, הפעילות של החברה רווחית בצורה חריגמה כאשר מדובר על רווחיות גולמית של 60% (נכון לסוף 21) ושולי רווח תפעולי של 24%. כלומר החברה כל מכפיל תפעולי של 6 ל 2021.

אז אולי תגידו כי המכירות של החברה ירדו? אז נכון לאמצע שנת 2022 הכנסות החברה עמדו על 17.5 מ דולר – 50% יותר משנת 2021 המוצלחת. כל זאת כמובן עם שיפור הרווחיות הגולמית והתפעולית. ריכוז צבר ההזמנות נכון לסוף אוגוסט עמד על 31.3 מ דולר. כל זאת כשיש בקופתה 10 מיליון דולר המהוות כרבע משוויה.

אז מה קרה למניית החברה הרי קראנו רק דברים טובים לגביה?

סין היא מקור ההכנסות המוביל של החברה – כ 34% מסך ההכנסות ו 54% מצבר ההזמנות. מכאן מגיעה הבעיה. מלחמת הסחר בין ארה”ב לסין ובעיקרה סביב תעשיית השבבים הביאה לכך שארה”ב הכניסה כמה מלקוחותיה המובילים של החברה לרשימת החברות האסורות למסחר. מה שפוגע בהמשך הפעילות של החברה ויותר מכך מניח אי ודאות גדולה לאספקת צבר ההזמנות. מעבר לכך החשש שהמצב יסלים יכול לגרום לפגיעה דרמטית בהכנסות החברה. בו בעת החברה בוחרת להתמקד בשוק הסיני ולהרחיב את פעילותה שם.

אך האם היא הפסיקה לעבוד עם ארה”ב? לא, להפך, הפעילות גדלה והביאה לכך שהכנסות החברה מהאמריקאים מגיעה ל 27%.

החברה ציינה במהלך שיחותיה השנה כי על אף כל המכשולים העולים במהלך השנה, מוצריה חשובים ובביקוש ייחודי עם חסם כניסה גבוה מה שמהווה צורך קשיח למוצריה. המצב הגיאופוליטי המורכב בין ארה”ב לסין מביא אותה לנקודה בעיתית כי מצד אחד נמצאת בתקופה הטובה ביותר בפעילותה העסקית אך מן הצד השני עננה גדולה על המשך הכנסותיה. 2 חברות עם פעילות גדולה ופוטנציאל אדיר כמו חואווי ו SMIC ולהן לא ניתן לייצא ולספק (על אף שהחברה מנסה לקבל אישורים חריגים) אך החברה דווקא בונה על החברות החדשות שקמות בקצב מהיר בשוק הסיני בתמיכת הממשלה המקדמת ותומכת מאוד בתעשיית השבבים.  

כלומר חברה ותיקה עם פוטנציאל רווחיות גדול אך ענסה עסקית שקשה לאמוד. לכן חשוב להבהיר שלחברה מסוג זה יש להחשף בהיקפים יחסית נמוכים מהתיק.

6.תומר קורנפלד,מנהל ערוץ הטלגרם של הוט סטוקס ומפעיל שירות מידע בווטסאפ

סקטור-נדל״ן למגורים.

לדעתי הסקטור המעניין לדעתי לשנת 2023 הוא סקטור הנדל”ן למגורים.

שוק ההון חושש יתר על המידה מכך שעליית הריבית במשק תפגע בענף –

בפועל ניתוח של המגמות בענף מצביע על המשך עליית מחירים וביקושים קשיחים לדיור.

אני לא סבור ששר הבינוי והשיכון החדש יהיה זה אשר יפתור את בעיית הדיור ויוביל לירידת מחירים.

✅2 מניות מרשימת היתר(מחזיק בשניהם):פוליגון ופוטומיין.

נימוק:פוליגון – חברת נדל”ן מניב קטנה שיש לה נכס מניב בחדרה (מרכז מיקס)

החברה נסחרת לפי שווי של 150 מיליון שקל, היא אינה ממונפת ויש לה כ-40 מיליון שקל בקופה.

להערכתי המרכז המסחרי לבדו שווה כ-300-350 מיליון שקל, יש לה קרקעות בחיפה ופתח תקווה הנמצאות בתהליך השבחה.

להערכתי בעל השליטה החברה ינסה לנצל את הפער בין שווי השוק של החברה לבין השווי הכלכלי של החברה לטובת מחיקת המניה ממסחר.

פוטומיין – חברת טכנולוגיה קטנה שפיתחה אפליקציות מבוססות בינה מלאכותית (AI) בתחום התמונות המשפחתיות.

המניה נסחרת לפי שווי של 12-13 מיליון דולר עם כ-14 מיליון דולר בקופה.

החברה צומחת מרבעון לרבעון – וברבעון השלישי עברה לתזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת.

לחברה יש טכנולוגיה מעניינת ומודל עסקי שמוכיח את עצמו ועובד. 

מעבר לכך, לחברה יש מספר מנועי צמיחה אשר טרם מורגשים בביצועים – וייתכן ויתחילו לייצר ערך במהלך 2023.

7.גלעד מנדלמנהל ערוץ השקעה בורסה בטלגרם,אינווסטמינט קשרי משקיעים ועורך מקצועי באתר ביזפורטל לשעבר

סקטור- אין סקטור מועדף.

דעתי האישית היא שאם יש דבר אחד שההיסטוריה הוכיחה לנו, זה שבלתי אפשרי לתזמן את השוק מבחינת בחירת הסקטורים האהובים. הופתענו מזה בקנאביס, בקריפטו ובשנות ה-30 בחברות זכיינות ושירותים ציבורים, את הסקטורים האלו ניסו לתזמן סוחרים – ובסוף הם התרסקו. היסטוריה מלאה באנשי שהפסידו הרבה כסף רגל בגלל שניסו לרכוש  בזמן הטוב ביותר סקטורים מסוימים, מטבעות זרים וחופשות משפחתיות.

✅מניה מרשימת יתר:כנפיים.

נימוק:אני אישית מאמין בחברת כנפיים. לדעתי, לא מסתכלים עד הסוף על האחזקה שלה (50%) ב-QAS ובכנפי תחזוקה. QAS, שעוסקת בשירותי קרקע בנתב”ג יצרה 5.6 מיליון דולר חלקה של כנפיים לפני הקורונה, וכנפי תחזוקה מייצרת רווח נקי של בערך 3.2 מיליון דולר בשנה, אחרי ההוצאות הנהלה וכלליות של כנפיים. זה נותן לנו רווח נקי של בערך 30 מיליון שקלים, אל מול שווי שוק של 120 מיליון שקלים בלבד לכנפיים. כאשר חוץ מזה לכנפיים יש אחזקה באל על ובגלובל ליסינג העוסקת בהחכרת מטוסים.

אני חושב שבשנת 2023 תימדד הנהלת כנפיים החדשה, בראשות ערן בן מנחם מנכ”ל החברה רק בהאם תצליח להנזיל את הפעילות של גלובל ליסינג, במהלך לא פשוט טכנית וסנטימנטלית – ולהעלות את ההון לבעלי המניות של גלובל ליסינג, שבשליטת כנפיים.

8.ישראל,מנהל ערוץ אג״ח בטלגרם

סקטור-נפט וגז.

לדעתי תחום האנרגיה ימשיך לספק תוצאות עסקיות מצויינות גם בשנת 2023.

מחירי הגז והנפט עם שיווי משקל מחודש-גבוה משמעותית ממה שהיה בעשור האחרון.

הבעיות הגלובליות העמיקו והחמירו, הצורך ביציבות אנרגטית חשוב יותר מאשר המחיר והביקושים בתחום קשיחים ואף גדלים משנה לשנה.

המיקוד בסקטור הוא למול חברות רווחיות עם נכסי גז ונפט, שמפיקות בפועל וברשותם אופק צמיחה עתידי נוסף.

✅מניה מרשימת היתר:מודיעין אנרגיה.

נימוק: מודיעין עברה מהפך עסקי ענק בשנתיים האחרונות שהחל לתת את אותותיו בשנת 2022 ויבוא לידי ביטוי בצורה משמעותית הרבה יותר בשנת 2023.

החברה רווחית, בעלת תזרים מזומנים חזק ואופק פיתוח משמעותי עתידי של בארות הפקה נוספים בנכסי הנפט והגז שברשותה.

9.דני צדוק,יועץ לחברות ציבוריות ופרטיות,מנכ״ל פנטזי נטוורק לשעבר:

סקטור:אין סקטור מועדף.

לדעתי ב2023 המפולת תסתים מאמין שעד יוני 2023 המניות הקטנות שיצליחו לשרוד יתחילו לעלות, יהיו הרבה חברות שיהפכו עד אז לשלדים. לדעתי לא יהיה סקטור שיבלוט ההפך  יגיעו מיזוגים  ומי שיבלוט יהיה מי שתהיה לו טכנולגיה מיוחדת  ויגיע להתקדמות ודוקא סקטורים שיש בהם הרבה חברות מעל 6 רק אחת או שתים תוכל לבלוט.

✅מניה מרשימת היתר:וילק.

נימוק: אני חושב שמניית השנה תהיה וילק וכמובן שכדי שזה יקרה החברה תצטרך לתרגם את ההשגים במעבדות לשיתוף פעולה עם חברת ענק מהטופ 5 של ענף המזון העולמי וזה יצר אפקט כמו אפולו פאואר עם השת״פ של אוודי היחודיות של וילק עם שוק ענק ומעט מתחרים זה הנימוק שלי לבחירה.

10.ליאת בידס,אפסטרים קפיטל:

סקטור-פודטק.

✅מניה מרשימת היתר:שותפות ביומיט פודטק.

נימוק: לדעתי שנת 2023 תהיה שנת הפודטק ותחת גילוי נאות מאמינה מאוד בשותפות שאני נמנית על מייסדיה-ביומיט פודטק.

בשנה שעברה את ההמלצה הכי מקורית שהוכיחה את עצמה(לצערי) נתן לי איש קשרי המשקיעים מוותיקי שוק ההון צביקה רבין:

״תמכור את כל התיק הולכת להיות מפולת ואז תקנה כל מי שתרצה ב-80% פחות״…

מודה שלא הקשבתי לו(והתחרטתי בגדול🤭) ואחרי שהוא היחיד שצדק שאלתי אותו האם הגענו לתחתית לדעתו והשוק קניה לקראת 2023?

צביקה ענה לי קצר וקולע:״חכה״…

שמתם לב שאף מניה לא נבחרה פעמיים?

חז״ל אמרו:כמו שהפרצופים של בני אדם שונים,כך דעתם שונה…

אני מודה למשתתפים ששיתפו תובנות ומאחל להם ולכם שתהיה שנה אזרחית מוצלחת חברים✅✅✅😘 

*המשתתפים בסקר מחזיקים/עשויים לפעול בני״ע השונים המוזכרים,אין לראות בכתוב המלצה לפעילות בני״ע.

אין כמובן המלצה בנכתב!

https://t.me/hotstocksshells

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן